امیرحسین ناز ماهدیه خداامیرحسین ناز ماهدیه خدا، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 28 روز سن داره

امیرحسین ناز ما هدیه خدا•: * ¨ ¨ *: •

آیا در مورد اوتیسم چیزی میدانید؟

1392/11/7 9:43
1,347 بازدید
اشتراک گذاری

 

به بهانه ی  آغاز طرح غربالگری اوتیسم در پنج

 

  

استان کشور برای کودکان 2 تا 5 سال

 

 

*************

 

 

از هر 88 کودک متولد شده در جهان، یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا است

 

         از هر 88 کودک متولد شده در جهان، یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا است

 


 
یک پژوهشگر ایرانی با بیان اینکه تاکنون هیچ درمانی برای بیماری اوتیسم در دنیا کشف نشده است گفت: ما اولین گروه در دنیا هستیم که می توانیم از طریق چند قطره خون بیماری اوتیسم را از همان هفته های اول  تشخیص دهیم.
دکتر نقی مومنی، پژوهشگر ایرانی در سوئد در گفتگو با خبرنگار سرویس سلامت شفقنا (پایگاه بين المللي همكاري هاي خبري شيعه)، اظهار کرد: بیماری اوتیسم را می توان به عنوان یک اختلال رشدی در مغز و اعصاب تعریف کرد و این بیماری یک اختلال رشدی است که از سه سالگی در علایمی بالینی نظیر حرکات اضافی و کلیشه ای مانند تکان دادن دست و سر، عقب و جلو کردن بدن، سر و صداهای بی مورد و غیره بروز پیدا می کند.
وی در ادامه درون گرایی را از دیگر علایم بیماری اوتیسم دانست و تصریح کرد: معمولا بچه هایی که مبتلا به این نوع بیماری هستند علاوه بر اینکه قدرت یادگیری و به خاطر آوردن را ندارند در حالت عادی نمی توانند ارتباط چشمی و اجتماعی در مراودات روزانه خود داشته باشند.
دکتر مومنی بیماران مبتلا به اوتیسم را به سه دسته ضعیف، متوسط و شدید تقسیم کرد و افزود: اگر کودکی در حالت شدید بیماری باشد خودش را به در و دیوار می کوبد و اگر درمان نشود و بیماری پیش رود در چنین حالتی عکس العمل های این فرد شدیدتر می شود و نگهداری بیمار اوتیسمی برای اطرافیان بسیار خطر ناک و مشکل آفرین است.
این پژوهشگر ایرانی در سوئد یادآور شد: افرادی که در مرحله متوسط و ضعیف این بیماری هستند را راحت تر می توان نگهداری کرد  و زیرا خطری برای خود و اطرافیان به وجود نمی آوردند.
وی در ادامه با بیان اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم از بیماری خود اطلاع ندارند اظهار کرد: به دلیل اینکه پیامی از محیط اطراف به مغز آنها نمی رسد نمی توانند این اطلاعات را پردازش کنند در نتیجه نمی دانند چه اتفاقی در محیط اطراف می افتد در نتیجه نسبت به بیماری های خودشان مطلع نیستند.
دکتر مومنی همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درمانی برای بیماری اوتیسم در دنیا یافت نشده است گفت: ما اولین گروهی هستیم در دنیا که می توانیم از طریق چند قطره خون بیماری اوتیسم را از همان هفته های اول  تشخیص دهیم.
وی همچنین با بیان اینکه افراد مبتلا اختلال اوتیسم از لحاظ ظاهری تفاوتی با افراد سالم ندارند اظهار کرد: در این بیماری یک قطعه ای از یک پروتیین بزرگ در اثر فعال بودن غیرعادی یک آنزیم شکسته می شود این تکه پروتیین جلوی یک سری از گیرنده های مغزی را می بندد وقتی این گیرنده ها بسته شود هیچ سیگنال  یا هیچ پیامی از محیط اطراف به مغز نمی رسد و چون پیام به مغزشان نمی رسد نمی توانند با اطرافیان و محیط ارتباط برقرار کنند.
مومنی در ادامه افزود: عوامل مختلف محیطی می تواند عامل ژنتیکی ایجاد کننده این اختلال در افراد را فعال کند.
دکتر مومنی در خصوص عامل واکسیناسیون ایجاد کنند بیماری اوتیسم در کودکان گفت:  با توجه که تحقیقاتی که ما انجام می دهیم نشانه هایی وجود دارد که واکسن زدن در بچه ها باعث ابتلا بچه به این نوع اختلال می شود در واقع در گذشته ماده ای به نام مرکوری از مشتقات جیوه در واکسن ها استفاده می کردند که بسیار خطرناک بود الان این محلول خطرناک در کشورهای  اروپایی و آمریکا از واکسن ها حذف شده است.
این پژوهشگر ایرانی در پایان میزان مبتلایان به اوتیسم در سطح دنیا را یک در 88 نفر عنوان کرد و افزود: طبق آخرین آماری که ما از آمریکا داریم که یک آماری بسیار مطمئن و سالانه است یک نفر از 88 کودک در دنیا مبتلا به اختلال اوتیسم می شوند.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

نی نی دانلود(مامان علیرضا)
15 مهر 92 23:01
سلام خوش امدین به وبلاگم
این پستی هست که اگه به وبلاگم بیاین آهنگش رو می تونید دانلود کنید
لینک دانلود هم براش گذاشتم
http://totfarangi.niniweblog.com/post155.php


نی نی دانلود(مامان علیرضا)
15 مهر 92 23:02
در ضمن مطلب اوتیسم که گذاشتین خیلی جالب بود ، ممنون







ممنونم از لطفتون .واز اینکه بهم سر زدید